فعال سیاسی اصولگرا:
تابناک- فعال سیاسی اصولگرا در استان بوشهر با بیان اینکه هیئت نظارت نباید صرفا از مجلس شورای اسلامی باشند، گفت: نظارت دقیق بر تایید صلاحیت شوراها صورت نمی‌گیرد.
کد خبر: ۹۶۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲ 29 April 2021

نصرالله شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در بوشهر، با بیان اینکه مشکلی که در حال حاضر برای احزاب وجود دارد تنها ویژه استان بوشهر نبوده بلکه در کل کشور این مسائل وجود دارد.

وی با بیان اینکه در طول چهار دهه انقلاب احزاب تنها در چند سال توانستند رسالت خود را در کشور ایفا کنند، افزود: اکنون احزاب نقش ضعیفی دارند، اگر کشور ما به سوی حزب واقعی پیش برود، بتوانند شعارها و آرمان های درستی داشته باشند و مردم را نیز سازماندهی کنند، انتخاب‌ها نیز دقیق تر صورت می‌گیرد اما در حال حاضر چنین چیزی نیست.

این فعال اصولگرا بیان کرد: شورا یک ظرفیت است در مرحله اول چون کسانی که انتخاب می‌شوند نماینده مردم هستند و مشکلات مردم را منعکس می‌کنند اما متاسفانه تا کنون نتوانستند به وظیفه اصلی خود عمل کنند در برخی دوره ها شاهد موفق عمل کردن آنها بودیم اما در مجموع نمیتوانیم نمره خوبی به شوراها دهیم.

شفیعی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عدم کارایی مورد قابل قبول شوراها بود نظارتی دقیق بر تایید صلاحیت ها است.

وی با عنوان اینکه هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از سوی قوه مقننه و هئیت مرکزی از سوی مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شود، گفت: این نکته جای بحث دارد چرا که عملا نشان داده است که نمایندگان در حوزه انتخابیه خود به لحاظ مردم به آنها رای دادند اگر بخواهند دقیق و حساب شده تایید صلاحیت کنند با عکس العمل برخی از طرفدارانشان روبرو می‌شوند.

وی تصریح کرد: باید قانون در این زمینه اصلاح شود و هیئت نظارت بر انتخابات از حوزه صرف مجلس خارج و بخشی از آن را برعهده داشته باشند در غیر اینصورت نتیجه همین چیزی می‌شود که تا کنون مشاهده کرده ایم.

شفیعی با تاکید بر رای با آگاهی گفت: رای محله ای و طایفه ای نتیجه خوبی در پی ندارد و باید با دادن رای آگاهانه افراد کارآمدی را وارد شورا کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار